Overig

Van 2023 naar 2024

West-Betuwe 16 december 2023

Het einde van het jaar nadert. Als je onze site bekijkt en onze nieuwsbrieven doorbladert, dan krijg je een mooi beeld van wat onze afdeling het afgelopen jaar allemaal gedaan heeft. Een mooie vogelzangcursus, een ledendag in de Kleine Willemswaard, inventarisaties van planten(gemeenschappen) op het terrein van de steenfabriek in de Crobschewaard en in diverse andere gebieden, veel publiekswandelingen met steeds meer deelnemers, vogeltellingen in vele soorten en maten, etcetera.

We doen dus vooral dingen die we leuk en belangrijk vinden. Laten we dat ook vooral blijven doen! Ook en vooral nu de politieke wind gedraaid is en ik wel mijn hart vasthoud wat dat voor de natuur in Nederland betekent. Laten wij als IVN-ers vooral blijven uitdragen hoe mooi de natuur is en hoe belangrijk een goede staat van die natuur voor ons allemaal is. Dat doen we ieder voor zich, maar binnen IVN-verband ook vooral samen. In het jaaroverzicht 2024 is te vinden wat we op dit moment in de planning hebben staan om gezamenlijk te doen. Het is een overzicht van alle activiteiten van de Plantenwerkgroep, de Vogelwerkgroep, de Gidsenwerkgroep en van de hele vereniging.

Als bestuur zijn we blij met dit geheel. We wensen iedereen een mooi 2024 toe, binnen en vooral buiten, goed en groen. We hopen veel leden bij onze activiteiten te zien en op onze Algemene Ledenvergadering op 21 maart 2024. Het zal een korte vergadering worden, zodat we ruim de tijd hebben om te luisteren naar een interessant natuurverhaal. We hopen een spreker te vinden die ons wil bijpraten over de bevers in ons rivierengebied.

Fieke Vos