Natuurklusdag met BS Op Dreef

Veldhoven Eindhoven Vessem 7 november 2021

Brabants Landschap ondersteunt vrijwilligersgroepen in Brabant door een nieuwe samenwerking aan te gaan met basisscholen via de Natuurklusdag. Deze proberen de kinderen op school te enthousiasmeren voor een klus in eigen omgeving. Het is voor onze provincie de eerste keer dat de Natuurwerkdag ook op een vrijdag georganiseerd wordt.

Basisschool Op Dreef uit Veldhoven was er als eerste bij om van dit aanbod gebruik te maken. Onder leiding van vijf IVN-vrijwilligers, twee leerkrachten en een aantal ouders gingen twee groepen van 28 leerlingen (groep 6A en 6B) na elkaar aan de slag om opslag van jonge dennenboompjes uit te trekken of af te knippen langs de oever van een oud heideven, de Grote Vlasroot in Veldhoven. Vooraf en onder het werk kregen ze informatie over de achtergrond van de opschoonactie en leerden ze allerlei weetjes over de natuur in de omgeving. Na afloop was er chocolademelk en een koek als beloning en ging het op de fiets weer terug naar school.

natuurklusdag