Natuur in de Kempen

De cursus is volgeboekt. Degenen die zich nu (na 29 januari) nog aanmelden, worden op een wachtlijst geplaatst.

Een afwisselende cursus voor wie meer wil weten over alle mooie, interessante en eigenaardige zaken die in de natuur in De Kempen te ontdekken zijn. De cursus is bedoeld om meer plezier te krijgen in het beleven van de prachtige natuur en het landschap in de Kempen.
De cursus wordt gegeven door en voor 5 IVN-afdelingen. De thema-avonden zullen daarom in Bergeijk, Valkenswaard-Waalre, Veldhoven en Cranendonck gegeven worden. Ook de excursies gaan naar verschillende natuurgebieden in De Kempen.

De thema’s die aan de orde komen zijn:

• beken, beekdalen en vogels
  • vennen en biodiversiteit
  • bermen, slootkanten en (bloem)planten
  • heide, heidebeheer, en insecten
  • bossen, bomen en herfstverschijnselen
  • natuur en cultuur, een stukje geschiedenis van het landschap

De docenten zullen niet alleen iets vertellen over flora, fauna en landschappen, maar ook over het ontstaan en de geschiedenis van verschillende natuurgebieden in de regio.
De 6 thema-avonden zijn op dinsdagen van 19:30 tot 21:30 uur en de excursies op zaterdagochtend van 09:00 tot 12:00 uur volgend op de lesavond.

De 5 regionale IVN-afdelingen zijn: IVN Bergeijk-Eersel, IVN Kempenland-West, IVN Valkenswaard-Waalre, IVN Veldhoven Eindhoven Vessem en IVN Cranendonck.

Data:

• 9 en 13 april
  • 7 en 11 mei
  • 18 en 22 juni
  • 10 en 14 september
  • 10 en 14 oktober
  • 5 en 9 november

De cursuskosten bedragen voor IVN- en KNNV-leden €60,00, voor niet-leden €80,00.

Aanmelden

Je kunt alleen aanmelden via onderstaand formulier. Graag opgeven vóór 1 maart 2024.

Aanmelden Natuur in de Kempen

Ben je al IVN-lid?(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Begint op 213 Dagen 09 april 2024 - 19:30
Wanneer