Online workshop over het didactisch model ‘5 stappen natuuronderwijs’

Wil jij ook graag wat dieper de didactiek induiken als het gaat over natuuronderwijs voor kinderen? In dit online workshop leer je meer over het zelf ontwikkelen van activiteiten die aansluiten bij de doelen die je voor ogen hebt. Daarnaast leer je ook over een mooie didactisch model, de ‘vijf stappen van natuuronderwijs’, gericht op ontdekkend en onderzoekend leren. Door middel van een mini-onderzoek ontdek je zelf van alles over het bodemleven. Tot slot onderzoek je hoe je deze werkvorm toe zou kunnen passen in jouw eigen bestaande activiteiten.

De workshop wordt verzorgd door Anouk Otto, Projectleider Educatie bij IVN Natuureducatie. Ze heeft expertise op en veel ervaring in het verzorgen van natuurlessen en activiteiten met een sterke didactische basis.

Praktische details

Wat: Online workshop over het didactisch model ‘5 stappen natuuronderwijs’
Wanneer: donderdag 16 november, 15.30 – 17.00 u. Digitale deur gaat om 15.25 open
Voor wie: Vrijwilligers van organisaties die zijn aangesloten bij Groen doet Goed Zuid-Holland.
Als er plekjes over zijn, zijn andere vrijwilligers en medewerkers die zich bezighouden met natuuronderwijs voor kinderen van harte welkom
Aanmelden: Zie hieronder, uiterlijk een week van te voren ontvang je van ons een zoomlink om deel te nemen.

Ben je vrijwilliger bij een van de Groen doet goed programma’s in Zuid-Holland?
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.