Westland

Groen doet Goed Westland wordt uitgevoerd door Stichting WNTweb. Deze stichting zet zich graag in om, met andere maatschappelijke partners, de kansen van de Westlandse kinderen te vergroten en gelijker te verdelen. Daarom ontwikkelen we diverse activiteiten, bestemd voor leerlingen met een duidelijke achterstand en/of uit gezinnen waar geen geld of ruimte is voor extra stimulans en ontwikkeling.

In 2022 organiseerden we voor het eerst een zomerschool voor 469 Westlandse kinderen. We zagen grote impact voor een deel van de deelnemers. In 2023 organiseerden we een kleinere variant in de zomer- en herfstvakantie voor 100 Westlandse kinderen en jongeren.

In 2024 organiseren we De Groene Expeditie Westland. Het doel van deze expeditie is het vergroten van de kansengelijkheid voor en het zelfvertrouwen van kinderen met taal- en sociaal-emotionele achterstanden via workshops die spelenderwijs aandacht besteden aan taal- en talentontwikkeling en die nieuwe werelden openen voor de deelnemers. Dit alles met een link naar natuurthema’s.

Ook organiseren we tweemaal per maand een woensdagmiddag-natuuractiviteit in diverse bibliotheken in Westland.

Partners

De partners bij de organisatie van De Groene Expeditie Westland zijn Bibliotheek Westland, WNTweb, Westland Cultuurweb en Vitis Welzijn

De partner bij de organisatie van Bieblab-middagen is Bibliotheek Westland

Judith Zuiderwijk, directeur