Bomen en struiken

Wandelpaden Vroege Vogelbos vernieuwd

Almere 13 januari 2024
Net achter de IVN Bostuin slingert het Natuur-Ontdekpad. Dit natuur- ontdekpad is tien jaar geleden door vrijwilligers van IVN Almere aangelegd. Soms was dit pad moeilijk begaanbaar als het te nat of juist te droog was.
Stad & Natuur Almere heeft opdracht gegeven de paden net achter het Eksternest en de IVN Bostuin te vernieuwen en verharden. Deels loopt dit over het bestaande natuur- ontdekpad, maar deels worden ook nieuwe paden aangelegd. Ook een doorgaand pad door de IVN Bostuin wordt meteen meegenomen.
Het uiteindelijk doel is dat de toegankelijkheid van dit deel van het Vroege Vogelbos wordt verbeterd, ook en met name voor mensen in een rolstoel of die anderszins wat moeizamer ter been zijn.