Werkgroepen

We zijn ontzettend blij met het feit dat de afdeling acht werkgroepen rijk is. Sommige bestaan al langere tijd, andere nog niet zo lang.

Voor alle werkgroepen geldt dat ze altijd mensen kunnen gebruiken om mee te denken en te helpen. Wil je actief worden, stuur een berichtje naar ivnalmere@yahoo.com en geef aan waar je interesse naar uit gaat. De werkgroepcoördinator neemt dan vrijblijvend contact met je op.

We noemen de acht werkgroepen hieronder, waarbij voor elke werkgroep een eigen pagina is aangemaakt met (veel) meer informatie.

Natuurexcursies: Elke maand wordt door ervaren IVN Natuurgidsen een natuurexcursie verzorgd, ergens in Almere. Coördinatoren zijn Alwin Lambregts en Rinus Hofs, zie activiteiten.

Natuureducatie: Incidenteel organiseren wij natuurcurssen. Zodra een cursus in de planning staat verschijnt het op de website. Coördinator: bestuur.

IVN Bomentuin Een educatieve bomentuin op standslandgoed De Kemphaan, aangelegd in 2004. Kleinschalige beheers-werkzaamheden worden jaarrond georganiseerd. Coördinator: Ed de la Chambre.

IVN Bostuin Een natuurtuin naast theehuis het Eksternest. Hier onderhouden buurtbewoners en vrijwilligers de tuin. Elke maand zijn er werkdagen gepland, iedereen kan meedoen. Coördinator: Herbert Koster

Verfplantenakker: De verfplantenakker in het Den Uylpark ligt centraal gelegen in Almere Stad. Elke week komt een klein groepje gezellige mensen bijeen om op de akker te werken. Coördinator: Ad Vossenaar en Irma Stroombergen

Vroege Vogelbos Aanvullend beheer in het Vroege Vogelbos, van zwerfvuil rapen tot takken snoeien. Coördinator: Herbert Koster

IVN Route app: recreatieve routebeschrijvingen in de Almeerse natuur. Coördinatoren: Alwin en Herbert.

Jeugdnatuurclub De nieuwe jeugdnatuurclub is in 2020 weer van start gegaan. Coördinator: Ingeborg.

PR/Media/Communicatie: Uitgifte van de maandelijkse digitale nieuwsbrief: Ad Vossenaar. Beheer van de website en facebookpagina: Herbert Koster. Verzorgen persberichten: secretaris.