IVN Bostuin

Tuinieren in de Bostuin
De Bostuin, een eductatieve beleeftuin – gelegen naast het Eksternest in het Vroege Vogelbos in Almere – wordt onderhouden en beheerd door de werkgroep Bostuin van het IVN Almere. Naast IVN-leden zijn ook vrijwilligers uit de buurt actief in de Bostuin. Iedereen kan meehelpen.

In de Bostuin is een fruitgaard, een rozentuin, een insectentuin, een kruidentuin, een vijver, een verfplantentuin, een bloemenklok en bloemenveldjes aangelegd.

De IVN Bostuin 2016

Meehelpen
Van mei tot en met september wordt er twee keer per maand (1ste en 3de zaterdag) getuinierd in de Bostuin in het Vroege Vogelbos. In herfst en winter zijn we meestal op de 3de zaterdag van de maand actief. In december en januari wordt er niet gewerkt, dan is de tuin in winterrust. Op de werkdagen kun je van 10.00 tot circa 14.00 uurje je groene vingers laten wapperen, Voor koffie, thee en gereedschap zorgen wij, neem zelf een lunchpakketje mee. Aanmelden voor een werkdag kan via: ivnalmere@yahoo.com.