Verfplanten-akker Den Uijlpark

de verfplanten-akker van Almere

In het Den Uylpark in hartje stad ligt de verfplanten-akker. Het is vrij te bezichtigen en bij de planten staan informatiebordjes.

Een enthousiaste groep vrijwilligers van IVN Almere en leden van de Almeerse Wolunie zijn in 2015 begonnen met de aanleg van een verfplantenakker. En met succes! Ze hebben met veel plezier gewerkt en met de jaarlijkse oogsten is er al heel wat wol geverfd met een prachtig resultaat!

In het herfstnummer 2017 van Mens en Natuur is de akker ‘in het zonnetje’ gezet. Het artikel vind je hier: Artikel uit Mens en Natuur herfst 2017

artikel stadsakker

Meehelpen? Graag!

Er is een kleine maar vaste groep vrijwilligers. Toch zouden ze hun groep graag nog wat groter willen maken. Zevenhonderd vierkante meter onderhouden is niet niks!  Opgeven kan rechtstreeks met een mail naar stadsakker@almeersewolunie.nl.

Lees hier het verslag dat Irma gemaakt heeft van de werkdag op NL-doet 2019: Werkdagverslag 16 maart 2019.

Voor up-to-date informatie, volg de facebookpagina: facebook.com/stadsakker