Bloemen en planten

laatste werkdag Bostuin – hartverwarmend gezellig

Almere 19 november 2023

Laatste werkdag 2023 Bostuin: hartverwarmend gezellig.

Zaterdag 18 november organiseerde de werkgroep IVN Bostuin de laatste werkdag van het jaar. Door het jaar heen is er elke derde zaterdag van de maand een werkdag, maar in december en januari wordt er geen werkdag georganiseerd en dus was afgelopen zaterdag de laatste werkdag van het jaar.

Door de vele regenval in oktober en november was het al erg nat in de tuin en zaterdag beloofde wederom nat en koud te worden. Daarom werd het prieel in de tuin ‘ingepakt’ met de zijflappen van een oude partytent zodat we wat beschut konden staan. Door de lantaarns met kaarsjes zag het er allemaal erg knus uit. En alhoewel de dag nog droog begon kwam de regen na een uurtje werken toch weer neerdalen op de tuin. Maar in het prieel stond gelukkig warme koffie en thee, zoals elke werkdag. En vandaag stond er ook tal van lekkers: Jan had koekjes meegenomen en Herbert een cake. Tot onze verrassing kwam Rinus met luxe koeken langs en als klap op de vuurpijl bezorgde Gerda ons nog een zelfgemaakte taart. Het was – volgens de vrijwilligers – hartverwarmend gezellig allemaal.

het ‘ingepakte’ prieel zorgt voor wat beschutting tegen de regen en de kou
impressie van een voorjaarswerkdag in de tuin

Onze welgemeende dank gaat uit naar onze tuinvrijwilligers in 2023:  Irma, Jan, Bonnie, Alwin, Jolanda, Rene, Els, Herbert, Gerda, Alet, Anneke, Coby, Joke, Guido, Rita, Maud, Janny en Tineke en al die anderen die – al dan niet bekend – een bijdrage hebben geleverd aan de instandhouding van de tuin. We hebben een prachtige tuin met geweldige vrijwilligers.