Natuurexcursie Vaartsluisbos

thema: winter in het bos

Zondag 10 december verzorgen IVN natuurgidsen een excursie in het Vaartsluisbos. We starten om 11.00 uur aan de Vaartsluisweg bij de Vaartsluis aan het einde van deze weg. De wandeling duurt ongeveer 2 uur. De gidsen van vandaag zijn Jolanda en Rinus.

Het Vaartsluisbos is een relatief jong bosgebied, ingeklemd tussen de afwateringskanalen de Hoge Vaart en de Lage Vaart. Het fraaie bos is in beheer bij het Flevolandschap. De wandeling voert langs de Lage Vaart, bossen van populieren en kersenbomen met ondergroei van vlier en open weiden. Ook wordt via de sluis nog een uitstapje gedaan naar het wilgeneiland met natuurlijke bosontwikkeling. Het gebied is door zijn ligging en gevarieerdheid een rust en verblijfplaats voor veel vogelsoorten.

Kosten:

Voor IVN leden zijn alle excursies altijd gratis !
Bent u geen lid dan zijn de kosten voor volwassenen € 5,- per excursie en voor kinderen € 2,50 per excursie.

Lid worden (via de groene knop rechts boven) kan overigens al voor €2 euro per maand !

Aanmelden via onderstaand aanmeldingsformulier:

Aanmeldformulier natuurexcursie

Hiermee meld je je aan voor deelname aan een natuurexcursie van IVN afd. Almere

E-mailadres(Vereist)
Vermeld hier je e-mailadres, zodat wij je een bevestiging kunnen sturen. Herhaal je e-mailadres voor de controle of beide e-mailadressen hetzelfde zijn.
Je kunt hier je telefoonnummer invoeren, Dit is niet verplicht maar kan handig zijn als we je op het laatste moment willen kunnen bereiken.
vermeld hier aan welke natuurexcursie je wilt deelnemen
Vermeld hier met hoeveel personen je wilt deelnemen aan de natuurexcursie
Geef hier aan of je al lid bent van IVN(Vereist)
Ik ben IVN lid
Maandelijkse nieuwsbrief
Wil je de maandelijkse digitale nieuwsbrief ontvangen
Je kunt hier nog eventueel opmerkingen plaatsen.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Welkom bij het IVN !

Vaartsluisbos
Vaartsluisweg
Almere
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Voor IVN-leden gratis, voor niet-leden Euro 5,- per persoon (Euro 2,50 voor kinderen).
  • Aanmelden verplicht: Ja

Alwin Lambregts