Natuurexcursie Pampushout-Noord

Thema: Winter in het bos, op zoek naar de bever.

Op zondag 26 februari verzorgen natuurgidsen van het IVN een excursie in de Pampushout-Noord, met als thema “Op zoek naar de bever…..” De excursie duurt ongeveer twee uur en start om 11.00 uur vanaf de parkeerplaats Heliplaats (Spelplein), een parkeerplaats bij de Pampushavenweg. De gidsen zijn vandaag: Jolanda en Alwin.

In 1978 werden de eerste bomen in de Pampushout geplant. Het grootste deel van dit stadsbos is aangelegd tussen 1985 en 1995. Inmiddels is het al een aardig volwassen bos met een grote variatie aan bomen, waterpartijen en velden. Een wandeling door dit gebied voert ook altijd voor een deel langs de akkers. beverspoor

Het laat ook een prachtig stuk beukenbos zien, leidt langs tochten en kwelsloten waar we, als we geluk hebben, de bever kunnen zien. Beversporen zullen we hier zéker aantreffen.

Ook veel watervogels vertoeven in dit gebied. Krakeenden en kuifeenden komen we vast wel tegen en wellicht ook nog de grote zaagbek, die graag in dit gebied overwintert.

Het kan hier en daar modderig zijn, dus laarzen/waterdicht schoeisel is aan te raden.

Kosten:

• Voor IVN leden zijn alle excursies altijd gratis !
  • Bent u geen lid dan zijn de kosten voor volwassenen € 5,- per excursie en voor kinderen € 2,50 per excursie.

Lid worden kan overigens al voor €2 euro per maand ! Welkom bij IVN !

Aanmelden graag via onderstaand aanmeldingsformulier

Aanmeldformulier natuurexcursie

Hiermee meld je je aan voor deelname aan een natuurexcursie van IVN afd. Almere

E-mailadres(Vereist)
Vermeld hier je e-mailadres, zodat wij je een bevestiging kunnen sturen. Herhaal je e-mailadres voor de controle of beide e-mailadressen hetzelfde zijn.
Je kunt hier je telefoonnummer invoeren, Dit is niet verplicht maar kan handig zijn als we je op het laatste moment willen kunnen bereiken.
vermeld hier aan welke natuurexcursie je wilt deelnemen
Vermeld hier met hoeveel personen je wilt deelnemen aan de natuurexcursie
Geef hier aan of je al lid bent van IVN(Vereist)
Ik ben IVN lid
Maandelijkse nieuwsbrief
Wil je de maandelijkse digitale nieuwsbrief ontvangen
Je kunt hier nog eventueel opmerkingen plaatsen.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

pampushout tocht
Waar
Pampushout-Pampushavenweg
Pampushavenweg - Spelplein
Almere
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Voor IVN-leden gratis, voor niet-leden Euro 5,- per persoon.
  • Aanmelden verplicht: Ja

Alwin Lambregts