Natuurexcursie Almeerderzand

thema: natuur aan de waterkant

Op zondag 21 mei kun je weer mee met een publieksexcursie. We bezoeken het Almeerderstrand. De wandeling duurt ongeveer twee uur en start om 11.00 uur bij de parkeerplaats aan de Muiderzandplaats. Trek stevig schoeisel aan. De gidsen van vandaag zijn Rinus en Harry.

Het Almeerderstrand is een groot zandstrand met aanliggende recreatieve grasvelden aan het IJmeer, en maakt deel uit van het Almeerderzand (het voormalige Muiderzand). Het werd in 2020 opnieuw ingericht, waarbij het zuidelijke deel van het strand met 7,8 hectare werd uitgebreid.

We zullen door het buitendijkse gebied wandelen; het zand is afkomstig van de zandbank Muiderzand, een ondiepte uit de tijd van de Zuiderzee. Het is voor Flevolandse begrippen een bijzonder gebied met een heuse duinvegetatie, zoals o.a. de mooie duindoorn, duinriet en duinroosjes. De vele konijnen houden het geheel dynamisch voor plantengroei en daarmee dus ook voor insecten waar dan weer vogels op af komen. Kortom, een interessant gebied om te bekijken!

IVN-leden mogen altijd gratis mee met de natuurexcursies.  Bent u geen lid dan zijn de kosten voor volwassenen € 5,- per excursie en voor kinderen € 2,50 per excursie.
Lid worden kan overigens al voor €2 euro per maand !

Aanmelden via onderstaand aanmeldingsformulier:

Aanmeldformulier natuurexcursie

Hiermee meld je je aan voor deelname aan een natuurexcursie van IVN afd. Almere

E-mailadres(Vereist)
Vermeld hier je e-mailadres, zodat wij je een bevestiging kunnen sturen. Herhaal je e-mailadres voor de controle of beide e-mailadressen hetzelfde zijn.
Je kunt hier je telefoonnummer invoeren, Dit is niet verplicht maar kan handig zijn als we je op het laatste moment willen kunnen bereiken.
vermeld hier aan welke natuurexcursie je wilt deelnemen
Vermeld hier met hoeveel personen je wilt deelnemen aan de natuurexcursie
Geef hier aan of je al lid bent van IVN(Vereist)
Ik ben IVN lid
Maandelijkse nieuwsbrief
Wil je de maandelijkse digitale nieuwsbrief ontvangen
Je kunt hier nog eventueel opmerkingen plaatsen.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Almeerderzand
Muiderzandplaats
Almere
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Voor IVN-leden gratis, voor niet-leden Euro 5,- per persoon (Euro 2,50 voor kinderen).
  • Aanmelden verplicht: Ja

Alwin Lambregts