Biodiversiteit

10.000 Soortenjaar (2024) Gemeente Dordrecht

Dordrecht 15 januari 2024

De gemeente Dordrecht en werkgroep biodiversiteit organiseren in 2024 een 10.000 soortenjaar. Dit betekent dat er 10.000 soorten flora en fauna gevonden moeten worden op het eiland van Dordrecht. 5000 soorten worden gezocht in bodemonderzoek en 5000 soorten boven de grond. Dit door middel van de Bioblitz. Kijk ook op instagram BioblitzDordrecht2024.

𝐁𝐒𝐨𝐛π₯𝐒𝐭𝐳
Een Bioblitz is een evenement wat zich focust op het onderzoeken van de biodiversiteit. Binnen deze bioblitz worden er in 2024 zoveel soorten flora en fauna geregistreerd. Dit kan door middel van het invoeren op de site; www.waarneming.nl. Alle gegevens doen automatisch mee als ze binnen de gemeente grenzen vallen. Iedereen kan dus mee zoeken!!

𝐌𝐞𝐞𝐰𝐞𝐫𝐀𝐞𝐧𝐝𝐞 𝐩𝐚𝐫𝐭𝐒𝐣𝐞𝐧
Het 10.000 soortenjaar en de Bioblitz is een samenwerking vanuit @gemeentedordrechtΒ @ivndordrechtΒ @weizigt @groeienbloeidordrecht, Nivon Drechtsteden, KNNV, werkgroep Biodivers Dordt, Natuur en Vogelwacht Biesbosch en Staatsbosbeheer.

Helpt u mee ? U kunt uw waarnemingen vermelden op Welkom – Waarneming.nl of kijk op BioBlitz Gemeente Dordrecht 2024, 5000 soortenjaar – Waarneming.nl.