Publieksexcursie Hoge Biezenplaat.

Het thema van de wandeling is ‘Bloemenweelde’. Het broedseizoen is voorbij en we mogen weer wandelen in het ruige, beschermde gebied ‘De Hoge Biezenplaat’. We kunnen vooral genieten van de reuzenbalsemien. In het verleden was er een riet- en griendcultuur die tot 1970 duurde. Het snijden van riet en later in de tijd wilgentakken gebeurde door arbeidskrachten die ook in de nacht in het gebied verbleven in primitieve huisjes/hutjes. De IVN-gids vertelt je er meer over.
Er is een stenen griendhuisje overgebleven wat beheerd wordt door vrijwilligers van Staatsbosbeheer. Zij geven de gelegenheid om daar in een tussenstop koffie/thee te schenken.(Neem contact geld mee hiervoor) Ga dus vooral mee met deze unieke wandeling in een bijzonder gebied wat alleen met IVN bezocht kan worden 1x per maand.

Hoge Biezenplaat
Viersprong De Elzen