IVN Vogelcursus voorjaar 2024 VOLGEBOEKT !!!!!

In de maanden april en mei van 2024 organiseert de Vogelwerkgroep van IVN Dordrecht weer een Vogelcursus. De cursus richt zich op beginnende vogelaars, mensen die geïnteresseerd zijn in vogels, graag naar vogels kijken en er meer van willen weten; maar ook voor mensen die al wat langer naar vogels kijken heeft deze cursus genoeg te bieden.
In drie avonden wordt verteld over de bouw, het gedrag, vogeltrek, zang en overige kenmerken die vogels zo bijzonder maken. Daarnaast worden op de avonden behandeld: tuin- en parkvogels, weidevogels en de vogels van het riet. Er worden totaal ongeveer 40 vogels behandeld tijdens de drie lesavonden. De lessen en excursies worden verzorgd door leden van de IVN Vogelwerkgroep.
Op drie zaterdagochtenden wordt een vogelexcursie gehouden in een park, bezoeken we een weidegebied en gaan kijken en luisteren naar rietvogels. Deelnemers ontvangen een digitale syllabus waarin uitgebreid het behandelde in de lessen is opgenomen. Een aantal vogelgeluiden wordt voorafgaand aan de lessen aangeboden om te oefenen op het herkennen van vogelzang.
De cursus vindt plaats op de volgende data:
Theorieavonden:
Op donderdagavonden van 19.45 uur tot 22.00 uur: 18 april, 16 mei en 23 mei.
Locatie lesavonden : De Volière, Adjudant H.P. Kosterstraat 5, Dordrecht (wijk de Staart).
Excursies:
Op zaterdagochtenden :
20 april van 05.30 tot 07.30 uur – Tuin en Parkvogels Hollandse Biesbosch Merwelanden
18 mei van 09.00 tot 11.30 uur – Weidevogels Zijdebrug / Donkse laagten Bleskensgraaf
25 mei van 05.15 tot 08.00 uur – Rietvogels Oosthaven Dordrecht
Praktische zaken:
Het cursusgeld bedraagt 45 Euro. Voor deelnemers die al lid of donateur zijn van IVN Dordrecht óf KNNV Drechtsteden is het cursusgeld 35 Euro. Je kunt bij de opgave ook lid worden van IVN Dordrecht, daarmee ondersteun je onze vereniging. Jaarlijkse lidmaatschap kost 25 Euro. Opgave : Beleef de natuur met IVN en wordt lid – IVN
Betaling na aanmelding voor de cursus én na ontvangen bericht van definitieve plaatsing. Te voldoen op rekening nummer NL73 INGB0005 2337 96 t.n.v. IVN Dordrecht te Dordrecht, onder vermelding van Vogelcursus IVN 2024.
Voor vragen en aanmelden: penningmeesterivndordrecht@gmail.com

Vanaf 16 mei 2024 - 19:45
De Volière