Excursie naar arboretum en pinetum op landgoed IJsselvliedt in Wezep

Georganiseerd door de Programmacommissie KNNV/IVN voor leden

IJsselvliedt is een prachtig landgoed met een pinetum, een arboretum en een sterrenbos.

Het pinetum, arboretum en sterrenbos zien er qua plattegrond nog steeds zo uit als de laatste eigenaars, mr J.P. graaf van Stirum en zijn vrouw, het in 1948 nalieten aan de Stichting IJsselvliedt. Het huidige huis werd gebouwd in 1824.

Onze gids is Bernadet van der Veen. Vanuit haar bedrijf ErUit verzorgt zij o.a.
boomwandelingen en -cursussen en maakt ze lespakketten voor het basisonderwijs. IVN kent haar als een kleurrijk docent voor de bomencursus die nu loopt.

Vooraf aanmelden bij Gerrie Roetert: excursies@ivndeventer.nl
We proberen zo veel mogelijk te carpoolen, dus geef bij aanmelding ook aan of je kan en wil rijden, of dat je op eigen gelegenheid gaat.

We vertrekken om 9.45 uur vanaf de parkeerplaats bij McDonalds A1, Deventer (Deventerweg 121A). Via de A1/A50 is het bijna 50 km naar Wezep.

10 juli 2022 - 10:30
zondag 10 juli 2022 10:30