Wat doen wij

IVN Deventer is een vereniging van vrijwilligers (leden) die zich inzet voor natuur en milieu. We laten jong en oud beleven hoe leuk, gezond én belangrijk natuur is. Hiervoor organiseren we tal van activiteiten om mensen kennis te laten maken met de natuur en het landschap in de eigen omgeving. Daarnaast doen we ook aan natuurbeheer in en rond Deventer.

Zo zijn er voor de kinderen de jaarlijkse paddenstoelen- en slootjesdagen. Voor volwassenen zijn er excursies en lezingen, maar je kunt ook meedoen met de plantenwerkgroep. Kijk hiervoor bij Activiteiten.

Wil je actief een bijdrage leveren? Wil je helpen met het knotten van wilgen, met het monitoren van vlinders en zoogdieren of bij de jaarlijkse paddentrek? Sluit je dan aan bij een van onze werkgroepen.

Ook geven we op aanvraag excursies voor groepen (familie, vrienden, bedrijven) op een door jou gevraagde plek of over een bepaald thema. Zie excursies voor meer informatie.

Heb je vragen over onze natuuractiviteiten, het lidmaatschap, vacatures, cursussen, nieuws of algemene informatie? Neem dan contact op via secretaris@ivndeventer.nl.