Samenwerking

IVN Deventer organiseert veel publieksexcursies in samenwerking met en op terreinen van Stichting IJssellandschap in de gemeente Deventer en Olst-Wijhe. De stichting beheert en ontwikkelt sinds 1267 land, landgoederen, boerderijen en huizen rondom Deventer. Door met publiek door deze landgoederen te wandelen kunnen we informatie over beheer, onderhoud en over de functie en schoonheid van de bossen delen met de geïnteresseerden.

IVN Deventer en KNNV Deventer organiseren samen allerlei activiteiten, zoals excursies en lezingen – zie ook Programmacommissie. Daarnaast zijn de mossen- en plantenwerkgroep en een gezamenlijke werkgroep, ons ledenblad de Natuurwijzer en de Nieuwsbrief zijn een gezamenlijk product.

IVN Deventer ondersteunt op verzoek van, en in samenwerking met De Ulebelt natuuractiviteiten in en rondom Deventer, zoals de jaarlijkse Boomfeestdag.

Vanuit een eindopdracht van de Natuurgidsenopleiding is er een werkgroep actief op het AZC in Schalkhaar, waar kinderen kennis maken met de natuur in de naaste omgeving.