De Oude IJsselstreek
Vogels
donderdag21okt2021

Vogelwerkgroep op excursie in de Slangenburg

Verslag vogelexcursie voor leden van de Vogelwerkgroep op 4 oktober jl.

Na de laatste excursie van de Vogelwerkgroep Oude IJssel in februari 2020 in het Montferland zijn we eindelijk weer gezamenlijk op pad geweest op het landgoed Slangenburg.

De herfst is zeker begonnen maar de kleur groen overheerst nog op dit prachtige landgoed.

Een mooie opkomst met 12 deelnemers onder leiding van Guido Janze.

We verzamelden bij de centrale parking en na een korte introductie gingen we op pad.IVN De Oude IJsselstreek Vogelwerkgroep

Een mooie ochtend voor deze wandeling.

Er waren vooral veel vogels die zich weer goed laten horen in dit jaargetijde. Onder andere overvliegende groepjes Sijsjes en Koperwieken.

Naast eekhoorns waren er ook al veel paddenstoelen waaronder ook de niet algemene Spechtinktzwam.IVN De Oude IJsselstreek Vogelwerkgroep

Zie verder de soorten lijst onder aan dit verslag.

Rond 12.30 uur hebben we afscheid van elkaar genomen en Guido hartelijk bedankt voor een geslaagde excursie door een bijzonder gevarieerd gebied waar we de komende jaren nog veel mooie waarnemingen gaan doen.

De volgende excursie is op zaterdag 13 november, waar en hoe horen we nog.IVN De Oude IJsselstreek Vogelwerkgroep