Over De Oude IJsselstreek

Het IVN is een landelijke vereniging die is opgebouwd uit regionale afdelingen. Onze afdeling heet De Oude IJsselstreek.

De grens van ons werkgebied loopt ongeveer van Westervoort en Doesburg in het westen via Hummelo, Zelhem en Ulft naar Dinxperlo in het oosten. (Zie het kaartje). Ook het Montferland is onderdeel van onze afdeling.

Onze afdeling heeft ruim 460 leden die zich enthousiast inzetten voor de educatie op het gebied van natuur, milieu en landschap. Een 70-tal donateurs ondersteunen ons hierin op financieel gebied. We doen dat op allerlei manieren en we doen dat vooral laagdrempelig. Iedereen kan meedoen. Ook jij!

Als je eenmaal met ons meedoet dan leert de ervaring dat je graag meer wilt weten over de leefomgeving en wat daarin groeit en bloeit. Dan zijn er allerlei cursussen om aan die behoefte tegemoet te komen. Uiteraard is dat alles op vrijwillige basis; niets moet; het mag en het kan!

Op deze website stellen de verschillende werkgroepen zich aan jou voor. Zo krijg je een beeld van wie wij zijn en wat we doen. Bij de beschrijving van de werkgroepen staan ook de namen van de coördinatoren vermeld. Zij willen graag jouw vragen beantwoorden.

Wij wensen je veel plezier op deze website. Maar de beste manier om ons te leren kennen is natuurlijk zelf meedoen.

Meedoen met activiteiten zoals we die aankondigen op deze website, op onze Facebook-pagina, Twitter, in dagbladen, huis-aan-huisbladen en in ons jaarprogramma.

Deelname aan alle publieksactiviteiten is voor eigen risico van de deelnemers.

Graag tot ziens bij IVN de Oude IJsselstreek!