Rinus Geridderd !

Almere 30 april 2023

Rinus Hofs Lid in de Orde van Oranje-Nassau

Rinus kreeg van onze nieuwe burgemeester Hein van der Loo een koninklijke onderscheiding opgespeld. In 1984, nu bijna 40 jaar geleden, was het Rinus Hofs die het initiatief nam om een IVN vereniging in Almere op te richten. Daarvoor moest eerst een natuurgidsen cursus georganiseerd worden (ook door Rinus) en na afloop werd in 1986 officieel de Almeerse afdeling van het IVN door Rinus opgericht. Rinus is daarna jarenlang bestuurslid geweest en zeer actief in allerlei werkgroepen. Na een tijd minder actief te zijn geweest is hij de laatste jaren wederom actief binnen de vereniging, nu o.a. als coordinator van de maandelijkse natuurexcursies. We kunnen dus met recht zeggen dat Rinus al bijna 40 jaar actief is binnen onze vereniging. Rinus heeft ook aan de wieg gestaan van het Genootschap Het Levende Huis, eveneens een Almeerse vrijwilligersorganisatie. Door zijn jarenlange inzet als vrijwilliger is hij daarom met recht voorgedragen en uiteindelijk beloond met een ‘lintje’. Dank Rinus voor al je inzet, zeer verdiend!!