Natuurexcursie Kotterbos

Op zondag 23 april kun je weer mee met een publieksexcursie. Dit keer bezoeken we het natuurlijke Kotterbos, met als thema “Hoeveel verschillende soorten vogels gaan we horen”. De wandeling duurt ongeveer twee uur en start om 11.00 uur bij de parkeerplaats Buitenringplaats. Trek stevige schoenen of laarzen aan. De gidsen vandaag zijn Jolanda en Alwin.

Het Kotterbos is ong. 360 ha groot. Eerder was het een vrij eentonig productiebos met veel snelgroeiende populieren in kaarsrechte rijen. Echter, er is de afgelopen jaren veel werk verzet om het bos zowel voor de bezoeker als voor de natuur aantrekkelijker te maken. Het is nu een mooi afwisselend en vrij ruig gebied waar de natuur z’n gang kan gaan en waar alleen het hoogstnoodzakelijke onderhoud wordt gedaan.

Eén van de gevolgen daarvan is dat er heel veel vogelsoorten zitten die zich zeker in deze tijd uitbundig zullen laten horen. Bij de Natuurboulevard op de Kotterbult gaan we genieten van het mooie uitzicht op het Oostvaardersplassengebied. Wie weet wat we daar allemaal zullen zien, van vos tot zeearend. Zorg dat je erbij bent en neem je verrekijker mee!

Voor deze excursie vragen wij een vrijwillige bijdrage. IVN-leden kunnen, zoals gebruikelijk, gratis mee. Lid worden kan overigens al voor €2 euro per maand !

Aanmelden via onderstaand aanmeldformulier:

Aanmeldformulier natuurexcursie

Hiermee meld je je aan voor deelname aan een natuurexcursie van IVN afd. Almere

E-mailadres(Vereist)
Vermeld hier je e-mailadres, zodat wij je een bevestiging kunnen sturen. Herhaal je e-mailadres voor de controle of beide e-mailadressen hetzelfde zijn.
Je kunt hier je telefoonnummer invoeren, Dit is niet verplicht maar kan handig zijn als we je op het laatste moment willen kunnen bereiken.
vermeld hier aan welke natuurexcursie je wilt deelnemen
Vermeld hier met hoeveel personen je wilt deelnemen aan de natuurexcursie
Geef hier aan of je al lid bent van IVN(Vereist)
Ik ben IVN lid
Maandelijkse nieuwsbrief
Wil je de maandelijkse digitale nieuwsbrief ontvangen
Je kunt hier nog eventueel opmerkingen plaatsen.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Vanaf de Kotterbult ver uitzicht over het Oostvaardersplassengebied
Waar