Natuurexcursie Beatrixpark en Den Uylpark

Op zondag 28 januari verzorgen twee natuurgidsen van het IVN een excursie in deze twee stadsparken, met als thema “De natuur is altijd dichtbij”. De wandeling start om 11.00 uur vanaf de parkeerplaats aan de Kruidenweg 3, bij de bloemkiosk en duurt ongeveer twee uur. De gidsen van vandaag zijn Rinus en Ad.

De twee parken zijn zeer gevarieerd en aangelegd in de jaren 80. Grote weiden worden afgewisseld door parkbossen, bomenlanen en waterpartijen. Bij het woord natuur denk je al snel aan ongerepte gebieden, liefst ver van de bewoonde wereld. Toch hoef je voor natuur niet ver weg te gaan. Veel dieren en planten hebben zich verbonden aan stedelijke gebieden. Door de variatie is er veel voedselaanbod en het klimaat is er milder dan op het platteland.

De gidsen zullen leuke wetenswaardigheden vertellen over de dieren en planten die we tegenkomen. Zoals bijvoorbeeld over de Beatrixlinde. Daar zit een heel verhaal aan vast, maar….. dat hoor je tijdens de excursie.

In het Den Uylpark zullen we de verfplantenakker bezoeken. Misschien zien of horen we de halsbandparkiet wel die ook in Almere steeds meer wordt waargenomen. En weet je trouwens wat een folly is? Ook dat zullen de gidsen je laten zien. Kortom, je mag deze excursie absoluut niet missen! Ook al gaan we geen gekke dingen doen, trek wel stevige schoenen of laarzen aan.

De kosten zijn € 5,00 voor volwassenen en kinderen € 2,50. IVN-leden kunnen, zoals gebruikelijk, gratis mee.

Aanmelden via onderstaand aanmeldformulier

Aanmeldformulier natuurexcursie

Hiermee meld je je aan voor deelname aan een natuurexcursie van IVN afd. Almere

E-mailadres(Vereist)
Vermeld hier je e-mailadres, zodat wij je een bevestiging kunnen sturen. Herhaal je e-mailadres voor de controle of beide e-mailadressen hetzelfde zijn.
Je kunt hier je telefoonnummer invoeren, Dit is niet verplicht maar kan handig zijn als we je op het laatste moment willen kunnen bereiken.
vermeld hier aan welke natuurexcursie je wilt deelnemen
Vermeld hier met hoeveel personen je wilt deelnemen aan de natuurexcursie
Geef hier aan of je al lid bent van IVN(Vereist)
Ik ben IVN lid
Maandelijkse nieuwsbrief
Wil je de maandelijkse digitale nieuwsbrief ontvangen
Je kunt hier nog eventueel opmerkingen plaatsen.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Waar
Kruidenweg Beatrixpark
Kruidenweg 3
Almere
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Voor IVN-leden gratis, voor niet-leden Euro 5,- per persoon (Euro 2,50 voor kinderen).
  • Aanmelden verplicht: Ja

Alwin Lambregts