Vogelcursus VOLGEBOEKT !!!!!

Dit voorjaar organiseert de Vogelwerkgroep van IVN Dordrecht weer een Vogelcursus. De cursus richt zich op beginnende vogelaars, mensen die geïnteresseerd zijn in vogels, graag naar vogels kijken en er meer van willen weten. Ook voor mensen die al wat langer naar vogels kijken heeft deze cursus genoeg te bieden. In drie lesavonden wordt verteld over de bouw, het gedrag, vogeltrek, zang en overige kenmerken die vogels zo bijzonder maken. Daarnaast behandelen we op de avonden: tuin- en parkvogels, weidevogels en de vogels van het riet, ongeveer 40 vogels totaal. De lessen en excursies worden verzorgd door leden van de IVN Vogelwerkgroep. Op drie zaterdagochtenden wordt een vogelexcursie gehouden in een park, bezoeken we een weidegebied en gaan kijken en luisteren naar rietvogels. Deelnemers ontvangen een digitale syllabus, waarin het behandelde in de lessen is opgenomen. Een aantal vogelgeluiden wordt voorafgaand aan de lessen aangeboden om te oefenen op herkennen van vogelzang.

De cursus vindt plaats op de volgende data:

Theorieavonden:
Op dinsdagavonden van 19.45 uur tot 22.00 uur: 25 april, 9 mei en 23 mei.
Locatie lesavonden: De Volière, Adjudant H.P. Kosterstraat 5, Dordrecht (wijk de Staart).

Excursies:
Op zaterdagochtenden:
29 april van 05.30 tot 07.30 uur – Tuin en Parkvogels Wantijpark Dordrecht.
13 mei van 09.00 tot 11.30 uur – Weidevogels Zijdebrug / Donkse laagten Bleskensgraaf.
3 juni van 05.15 tot 08.00 uur – Rietvogels Oosthaven Dordrecht.

Praktische zaken:
Het cursusgeld bedraagt 45 Euro. Voor IVN-leden en donateurs is het cursusgeld 35 Euro. Betaling na aanmelding van de cursus. Na ontvangen van de betaling volgt bericht van definitieve plaatsing. Te voldoen op rekening nummer NL73 INGB0005 2337 96 t.n.v. IVN Dordrecht te Dordrecht,
onder vermelding van Vogelcursus IVN 2023.
Voor vragen en aanmelden : penningmeesterivndordrecht@gmail.com.

vogel
Waar
De Volière
Adjudant H.P. Kosterstraat 5
3313 AM Dordrecht
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Het Cursusgeld bedraagt 45 euro en voor IVN leden en donateurs 35 euro.
  • Aanmelden verplicht: Ja

Penningmeester IVN Dordrecht