Natuurexcursie voormalig Floriadeterrein

Op donderdagavond 20 juni verzorgen twee natuurgidsen van het IVN een wandel-excursie in dit gebied, met als thema “Wat een leuke overblijfselen”.  We starten deze keer om 19.00 uur bij de Energienaald in de buurt van de voormalige hoofdingang van de Floriade. De gidsen van vandaag zijn Jan en Rinus. De wandeling duurt ongeveer twee uur. Trek stevig schoeisel aan.

In 2022 organiseerde de gemeente Almere in samenwerking met Floriade BV, de provincie Flevoland, de Nederlandse Tuinbouwraad en andere partners de Floriade Almere. Het was de zevende editie van deze wereldtuinbouw tentoonstelling, die om de 10 jaar wordt georganiseerd. In Almere stond de tentoonstelling in het teken van “Growing Green Cities”, de Groene Stad van de Toekomst. Groen, voeding, energie en gezondheid.

IVN op de Floriade, hulp gezocht !

Een belangrijk onderdeel van deze tentoonstelling was het Arboretum, een levende verzameling bomen in een parkachtige omgeving. Verder is er nog het Utopia Eiland met drie heel bijzondere landschappen, waar op verschillende wijze voedsel wordt verbouwd. Er is een Agroforestry-perceel, een Voedselbos en een gedeelte met Het Schoolplein waar vooral kinderen kunnen leren en ervaren hoe gemakkelijk het is om voedsel te verbouwen.

De kosten zijn € 5,00 voor volwassenen en kinderen € 2,50. IVN-leden kunnen altijd gratis mee.

Aanmelden via onderstaand aanmeldingsformulier:

Aanmeldformulier natuurexcursie

Hiermee meld je je aan voor deelname aan een natuurexcursie van IVN afd. Almere

E-mailadres(Vereist)
Vermeld hier je e-mailadres, zodat wij je een bevestiging kunnen sturen. Herhaal je e-mailadres voor de controle of beide e-mailadressen hetzelfde zijn.
Je kunt hier je telefoonnummer invoeren, Dit is niet verplicht maar kan handig zijn als we je op het laatste moment willen kunnen bereiken.
vermeld hier aan welke natuurexcursie je wilt deelnemen
Vermeld hier met hoeveel personen je wilt deelnemen aan de natuurexcursie
Geef hier aan of je al lid bent van IVN(Vereist)
Ik ben IVN lid
Maandelijkse nieuwsbrief
Wil je de maandelijkse digitale nieuwsbrief ontvangen
Je kunt hier nog eventueel opmerkingen plaatsen.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Welkom bij het IVN!

20 juni 2024 - 19:00
Wanneer
donderdag 20 juni 2024
19:00 tot 21:00
Waar
Floriade
Malus
Almere
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Voor IVN-leden gratis, voor niet-leden Euro 5,- per persoon (Euro 2,50 voor kinderen).
  • Aanmelden verplicht: Ja

Alwin Lambregts