Vlinderwerkgroep

Vlinderwerkgroep IVN Roermond e.o.

De Vlinderwerkgroep van IVN Roermond e.o. is op 20 augustus 2013 opgericht. In de groep delen we kennis over en ervaringen met (het tellen Koninginnepagevan) vlinders; en we verdiepen op diverse manieren onze kennis over vlinders en hun biotopen. Dit doen we o.a. door deel te nemen aan of het organiseren van excursies, workshops en lezingen.

Leden van de vlinderwerkgroep lopen vlinder-monitoring-routes. Monitoren is het van april tot en met september wekelijks een keer lopen van een route terwijl je noteert welke dagvlinders en dagactieve nachtvlinders je ziet.

We hebben momenteel 9 monitorroutes: 2 in de Driestruik (bij Roermond), 4 in het Leudal (tussen de Speckerweg in Haelen en de Busjop in Heythuysen), 2 rondom de  Molenplas bij Stevensweert en 1 in Isabellegreend, Herten. We wisselen elkaar af. Niemand hoeft wekelijks te gaan. Mocht je een keer mee willen lopen of een eigen route op willen starten, neem dan contact op met de vlinderwerkgroep. Je bent van harte welkom! Wij brengen je vervolgens in contact met één van de hoofdtellers van de routes.

Coördinator Vlinderwerkgroep: René Horsten,Spaanse Vlag
06-22468910 en rene.horsten@ivnroermond.nl