Waarom IVN Maastricht?

IVN Maastricht is één van de 170 lokale afdelingen, die samen met de beroepsorganisatie IVN Landelijk vormen. In totaal zijn er ongeveer 20.000 leden actief. De afdelingen werken samen in regio’s. Limburg is opgesplitst in 5 regio’s.
IVN Maastricht is vertegenwoordigt in de Regio Maas & Mergelland.

Het werk van IVN Maastricht bestaat uit een breed scala aan activiteiten, diensten en producten. Vaak in samenwerking met partners die ook actief zijn op het gebied van natuur- en milieueducatie en communicatie. IVN Maastricht richt zich op alle leeftijdsgroepen en biedt een breed scala aan natuurexcursies, cursussen, workshops en lezingen. Bovendien worden er regelmatig boekjes met wandel- en fietsroutes uitgegeven.

Vrijwilligers

IVN Maastricht is een vrijwilligersorganisatie, dat betekent dat de vereniging volledig steunt op de vrijwillige, actieve inzet van haar leden. Zonder actieve leden geen IVN! Gelukkig kan IVN Maastricht rekenen op een flinke groep actieve leden. Het werk dat zij verrichten (als het nodig is ondersteunt door beroepskrachten) varieert van het organiseren en begeleiden van educatieve activiteiten tot het rondbrengen van het verenigingsblad ‘Humus’.

Als vereniging proberen we onze actieve leden zo goed mogelijk te ondersteunen. Dit doen we door middel van :
> begeleiding door eigen mensen met veel kennis en ervaring;
> vergoeding van gemaakte onkosten;
> mogelijkheden voor het volgen van cursussen en (gedeeltelijke) vergoeding van de kosten;
> verzekering tegen wettelijke aansprakelijkheid;
> gezamenlijke activiteiten voor onze actieve leden zoals de nieuwjaarswandeling, de jaarlijkse actieve ledendag of bijzondere excursies.

We kunnen altijd actieve mensen gebruiken. Hier volgt een kleine selectie van de vele mogelijkheden :
> meedoen aan een van onze werkgroepen;
> meehelpen met het organiseren van onze educatieve activiteiten (excursies, cursussen, lezingen, publicaties of projecten)
> opzetten en coördineren van natuuractiviteiten voor de Jekerdal-scharrelkids;
> meehelpen met de organisatie zoals het bestuur, het verenigingsblad ‘Humus’, PR of website.

Actief worden bij IVN Maastricht ?
Neem contact op met Carlo Poolen, e-mail: ivn.maastricht@home.nl
of met een van de coördinatoren van de werkgroepen.