Werkgroep PR & Communicatie

De werkgroep PR & Communicatie ondersteunt het bestuur en de overige werkgroepen op het gebied van communicatie.

Tot de werkzaamheden behoren onder andere:

• het uitbrengen van het jaarprogramma
  • het beheren en onderhouden van de website
  • het beheren en onderhouden van de Facebook-pagina
  • het opstellen en verzenden van de digitale nieuwsbrief Digitalis (10x per jaar)
  • het opmaken en versturen van het verenigingsblad De Composiet (4x per jaar)

Daarnaast zijn de leden van de werkgroep actief bezig op het gebied van Public Relations.

Tot de werkzaamheden behoren onder andere:

• promoten van de afdeling en verzorgen van tentoonstellingen op beurzen en bij andere manifestaties
  • ontwikkelen en uitvoeren van sponsor- en advertentiebeleid
  • ondersteunen van de werkgroepen bij het werven van leden.

Eén lid van de werkgroep heeft de inkoop en het beheer van de ‘afdelingswinkel’. De winkel bevindt zich bij dat lid thuis en heeft als inhoud: natuurboeken en -gidsen, zoekkaarten (kaarten met afbeeldingen en de naam erbij om planten en dieren te kunnen herkennen), loepjes, kaarten etc.
Boeken en gidsen over vogels, vlinders, insecten, zoogdieren, paddenstoelen, bomen, planten en het milieu zijn er voor zowel volwassenen als kinderen. Ook cd’s met vogelgeluiden horen tot het bestand.

Bij allerlei evenementen staan we met een kraam met het winkelbestand om onze IVN-afdeling te promoten. Met de winst van de verkoop van onze educatieve producten helpen we de afdelingsbegroting sluitend te maken. Na telefonische afspraak kan ook bij de beheerder thuis gewinkeld worden.

De leden van de werkgroep PR & Communicatie vertegenwoordigen nagenoeg alle andere werkgroepen. De werkgroep wordt ondersteund door een webmaster.

De werkgroep vergadert ca. 3x per jaar, doorgaans bij één van de leden thuis. Je kunt hier het jaarverslag over het jaar 2016 downloaden.

Wil je meer informatie over het reilen en zeilen van deze werkgroep, of ben je geïnteresseerd in het plaatsen van een advertentie of een sponsorschap? Neem dan contact op met onze coördinator.

Interesse?

Vind je de activiteiten van onze werkgroep interessant of wil je lid worden van onze werkgroep? Je bent van harte welkom! Klik hier om je aan te melden.

Coördinator