Grenswandeling

Gidsen van de regiowerkgroep Montferland nodigen jullie van harte uit voor deze ‘Grenswandeling’.

Een internationale wandeling die geschikt is voor het hele gezin!

We starten nét over de grens, maar uiteindelijk lopen we voornamelijk over Nederlands grondgebied. Dat deze grens niet altijd zo heeft gelopen zal al snel duidelijk worden, het speelt een belangrijke rol tijdens deze excursie.

Via bunkers en loopgraven lopen we naar de Sprung. Onderweg vertellen we over de oorlogen die hier gewoed hebben – de restanten zijn duidelijk zichtbaar. Restanten van bunkers en loopgraven uit zowel de Eerste en Tweede Wereldoorlog op Nederlands grondgebied. Uniek in Nederland!

Onderweg bij de Sprung mogen we ons weer even kind voelen en kreeftjes en kikkertjes proberen te vangen. Daarna via de Hollandsche heide waar we met enig geluk misschien wel de zandhagedis kunnen waarnemen.

Al met al een aanrader voor iedereen, geschikt voor jong, oud, groot en klein! Natuur en cultuurlief hebber!
Uiteraard wordt deze wandeling weer geheel gratis aangeboden door IVN, hoewel een vrijwillige bijdrage op prijs wordt gesteld.

Dat Montferland is toch maar verrassend veelzijdig!

05 mei 2024 - 13:30
zondag 05 mei 2024
13:30 tot 15:30
Parkeerplaats achter STAR benzinestation
Beekerstrasse 250
46446 Emmerich Am Rhein / Elten
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Aan deze activiteit zijn geen kosten verbonden. Een vrijwillige bijdrage is echter van harte welkom.
  • Aanmelden verplicht: Nee

Rob van den Dikkenberg