kindermiddag vlindertuin waalre 240410 kop 3op1 Amfibiën en reptielen

Zonnige kindermiddag in Vlindertuin Waalre

Valkenswaard-Waalre 10 april 2024

kindermiddag vlindertuin waalre 240410Vanwege het hoge water zijn de amfibieën op 10 april ‘beestje van de maand’. Leuk voor kinderen én begeleiders. Als alle spullen zijn klaargezet, gaan we eerst zelf op zoek. En met succes. Harry vist een groene kikker op, de dames ontdekken twee schattige kleine salamanders in de houtstapel bij het schuurtje. Later op de middag zien we ook nog veel kikkers in het water, en een zwemmende salamander. Goeie oogst dus.

Ook een goede vlindermiddag

Daarnaast is het mooi zonnig en komen allerlei vlinders voorbij fladderen. Zeven soorten maar liefst en dat is een goede score voor het begin van het vlinderseizoen. Natuurlijk zijn overwinteraars als citroentje, gehakkelde aurelia en dagpauwoog present. Maar ook soorten die als pop overwinteren, hebben geprofiteerd van de warme maand maart. Veel oranjetipjes, klein koolwitjes en zelfs al een boomblauwtje en een bont zandoogje.

Kinderen en ouders druppelen binnen. Het is niet echt een drukke kindermiddag. Wél een heel gezellige, waarop uitgebreid en enthousiast gespeurd en geknutseld wordt. 15 mei is de volgende. Kom gerust eens langs!

Meer foto’s