Natuurontdektochten: Twiske toen en nu

In 2024 bestaat IVN Twiske 40 jaar. Dat willen we uiteraard niet zomaar voorbij laten gaan. De natuur in het Twiske is altijd in beweging. Aan de hand van het boek Het Twiske van maand tot maand (in 1999 in eigen beheer uitgegeven), willen we je graag meenemen in deze beweging door middel van maandelijkse ontdektochten. Daarbij kijken we niet alleen naar de beweging binnen de seizoenen, maar ook de beweging die er heeft plaats gevonden in de afgelopen 40 jaar.

De ontdektochten vinden plaats op iedere 2de zaterdag van de maand van 10.00  tot 12.00. De ontdektochten zijn bedoeld voor volwassenen. Het thema is: Het Twiske toen! (40 jaar geleden) en Het Twiske nu! (anno 2024). Wat groeide en bloeide er rond 1984? Hoe zag het landschap eruit? Welke veranderingen hebben er plaats gevonden? Welke oorzaken zijn daarvoor aan te wijzen? Met als uitgangspunt dat de natuur altijd in beweging is. Het beleven van de natuur staat bij deze ontdektochten centraal. Een boeiende en unieke reeks van wandelingen!

Vanaf 11 mei 2024 - 10:00
Waar
Polderweg parkeerplaats P19
Polderweg
Den Ilp
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Gratis. Een vrijwillige bijdrage is altijd welkom om educatiemateriaal voor IVN Twiske aan te schaffen.
  • Maximaal aantal deelnemers: 12
  • Aanmelden verplicht: Ja