Leiderdorp

De werkgroep bestaat uit twaalf leden. Niet alleen Leiderdorpse leden en natuurgidsen van IVN Leidse regio, maar ook de beheerder van de Heemtuin maakt er deel van uit.

Milieu Educatief Centrum (MEC):
Milieu Educatief Centrum is de plek voor natuur- en duurzaamheidseducatie in Leiderdorp. Het MEC richt zich op vijf hoofdthema’s: voedsel, natuur en biodiversiteit, water, afval en grondstoffen, en energie en klimaat. Rondom deze thema’s organiseert het MEC activiteiten voor scholen, BSO’s en inwoners van gemeente Leiderdorp.
Het centrum is gelegen aan de Van Diepeningenlaan 110-E, Leiderdorp (in gebouw De Sterrentuin).
Open: Het centrum is woensdagmiddag tussen 14:00 en 17:00 uur en tijdens activiteiten open voor het publiek.

Excursies:
Het hele jaar door worden (gratis) excursies verzorgd, gericht op:

•   de diverse seizoenen;
  •   gebieden zoals de Houtkamp, de Heemtuin en de Boterhuispolder;
  •   bepaalde onderwerpen zoals vogels, bomen, paddenstoelen en natuurbeleving.Zie voor de juiste data onder activiteiten (op déze site, linksboven) en de aankondigingen in de plaatselijke pers.

Zelfstandig te lopen natuurpaden (vooral voor kinderen):

•  Vanuit het MEC kan er elk seizoen een korte wandeling worden gemaakt met behulp van een routebeschrijving met aanwijzingen. Verkrijgbaar tijdens de openingstijden van het MEC.

Excursies op verzoek:
Tegen een geringe vergoeding organiseert het IVN rondleidingen voor groepen in Heemtuin en/of Houtkamp.

NME Leiderdorp heeft een website waarop veel informatie te vinden is over Houtkamp, Heemtuin en Kinderboerderij: https://www.mecleiderdorp.nl/