Biodiversiteit

Volle zaal genoot van de film Onder het maaiveld

Borger-Odoorn 22 november 2023

Op 17 november vertoonden wij voor een bijna volle filmzaal van het Hunebedcentrum  (84 personen) de bioscoopfilm Onder het maaiveld, die de ongeziene wereld onder onze voeten laat zien. We maakten niet alleen kennis met de enorme biodiversiteit in de bodem onder onze voeten. We zagen ook hoe op allerlei plekken in het land enthousiaste mensen bezig zijn om op een andere manier voedsel te produceren dan gebruikelijk in de huidige intensieve landbouw die de bodem uitput. Voedsel produceren met respect voor de bodem, zonder gebruik van kunstmest en niet natuurlijke bestrijdingsmiddelen. Het kan!

Onder het Maaiveld nam ons als kijkers mee op een fascinerende ondergrondse reis waar juist de kleine en microscopische wereld van onze bodem tot leven wordt gebracht. Verwondering en inspiratie staan daarbij centraal.

Klik hier voor informatie over de film en de trailer.

De film is gerealiseerd door allerlei organisaties die samen werken aan een structurele verandering in de omgang met de bodem, die herstel van het bodemleven mogelijk maakt en het bodemleven op waarde schat.

IVN Borger-Odoorn ziet bevordering van biodiversiteit als een speerpunt bij al haar activiteiten. Om die reden besloot het bestuur om een flinke korting op een kaartje voor de film te verlenen. Zowel leden als niet-leden profiteerden daarvan.