Leg een bloemenweide aan

Bloemenzaad bestellen kan weer tot 1 oktober 2019

Eind 2018 is onze IVN afdeling een actie gestart om meer bloemenweides in tuinen van inwoners te krijgen. De dramatische situatie met de insectenstand was de directe aanleiding. Vooral bijen en vlinders hebben het zwaar te verduren. Inmiddels is dit besef algemeen geworden. Ook overheden zijn van plan om meer soortenrijkdom te creëren in wegbermen en langs slootkanten.

Het idee van IVN Borger-Odoorn was met name om de inwoners te stimuleren gedeeltes van hun tuin waar “zinloos gras” de overhand heeft om te toveren tot bloemrijke weiden.

Zo kunnen we zelf ook een belangrijke bijdrage leveren aan de biodiversiteit. Het resultaat was verrassend. In drie maanden tijd hebben maar liefst 46 inwoners via IVN bloemenzaad besteld en is 3700 m2 ingezaaid. We hebben deze zomer op diverse plekken in de gemeente de resultaten kunnen zien.

Daarom wordt de actie van IVN Borger-Odoorn voortgezet. Tot 1 oktober 2019 kan weer bloemenzaad worden besteld met 20% korting. De zaden zijn inheems en worden biologisch geteeld.

Alle informatie over het hoe en wat van de aanleg en het onderhoud