Bijenoase Insecten en bodemdieren

Ubach over Worms 17 maart 2022

Uitnodiging

Bijenoase

Kom op 22 april aanstaande op de Bijenoase  aan de Puddelerweg kijken hoe goed wij voor bijen zorgen…

Om 19.00 uur bent u welkom!

Op die dag is de landelijke Zaaidag overal in Nederland.

De Bijenstichting en Stichting Bijenvrienden roepen voor het achtste jaar particulieren, gemeenten, agrariërs, scholen en andere grondbezitters op om bloemstroken aan te leggen zodat er één groot bloemenlint voor bijen ontstaat.

Meer groen en een grotere verscheidenheid in planten is belangrijk voor kleine dieren, bijen, vlinders en andere insecten en voor ons. Doordat het aantal bloeiende planten en daarmee het aanbod aan stuifmeel en nectar afneemt krijgen bijen het steeds moeilijker om voldoende voedsel te vinden.

Zaai voor de bijen, vlinders en andere insecten en help ze aan voedsel!

Op 22 april is er dus ook een  zaai- activiteit in Landgraaf.

Scouting Tarcisius en IVN de oude Landgraaf hebben de handen ineen geslagen om de bijen een toekomst te geven.

Kom om 19.00 uur naar de Puddelerweg en geniet van wat er gebeurt !

Vanaf 18.30 uur zijn de bevers actief in het inzaaien van het bloembed, om 19.00 uur zal wethouder Smeets de officiële opening verrichten samen met jeugdleden van Scouting. Daarna gaan de welpen verder met inzaaien.

U bent van harte welkom!  bijen

IVN De Oude Landgraaf

We zetten ons in voor een groen en duurzaam Nederland.

Scouting St. Tarcisius, Gemeente Landgraaf.