Fietstocht langs beken in Midden-Limburg

Deze fietstocht van bijna 60 km voert langs tal van beken in Midden-Limburg. Het is een dagtocht die start op de Nieuwe Markt in Linne. Vandaar loopt de tocht per fiets zowel aan de oost- als westkant van de Maas, over grotendeels verharde maar ook deels onverharde fietspaden. Onderweg houden we meerdere malen halt om de beek en het landschap ter plekke goed te bekijken en vertellen de gidsen erover.

Halverwege de tocht bezoeken we café-restaurant Dennenoord in Roggel waar op eigen kosten geluncht kan worden. Deze pauze zal ongeveer een uur duren. Zelf een lunch meenemen en picknicken kan natuurlijk ook. Gezien de duur van de tocht is het raadzaam om ook voor onderweg drinken en eventueel wat te eten mee te nemen. Een deugdelijke fiets (al dan niet elektrisch) is natuurlijk een must. Voor de veiligheid bevelen we het dragen van een veiligheidshesje aan. De gidsen zullen naast een EHBO-doos een banden-reparatiesetje en fietspomp meenemen.

De tocht start om 9.00 uur in Linne en we verwachten tussen 15.00 en 16.00 uur weer terug te zijn bij de startplek.

Wil je meegaan met deze boeiende fietstocht meld je dan aan via email. Geef daarbij door of je wel/niet in het café-restaurant wil lunchen. Bij veel deelnemers zullen we de groep splitsen en proberen we ook om tafels voor de lunch te reserveren.

22 juni 2024 - 09:00
Wanneer
zaterdag 22 juni 2024
09:00 tot 16:00
Waar
Nieuwe markt
Linne
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Gratis voor IVN-leden en kinderen, niet-leden € 3,00 p.p.
  • Aanmelden verplicht: Ja