Zoogdierwerkgroep

Als je echt geïnteresseerd bent in onze inheemse zoogdieren en er meer over wilt weten, dan is de zoogdierwerkgroep vermoedelijk de juiste werkgroep voor je!

Wij kunnen altijd meer (actieve) leden gebruiken!

Download ons Jaarverslag Zoogdierwerkgroep IVN De Oude IJsselstreek 2023

Nieuws

IVN De Oude IJsselstreek jonge steenmarter (Foto: Jeltje Berendsen)Op 15 januari 2020 is het nieuwe ecoduct Koekendaal over de A18 bij Doetinchem in gebruik genomen (zie ook het filmpje van de regionale zender REGIO8). Vanaf die tijd monitoren wij jaarlijks dit ecoduct o.a. op de aanwezige en passerende zoogdieren.

Mocht je nog leuke zoogdierwaarnemingen hebben uit onze regio (Doetinchem e.o.), laat het ons weten of voer ze in op waarneming.nl!

Wat wil de Zoogdierwerkgroep?

De Zoogdierwerkgroep (ZWG) wil de zoogdieren, die in onze omgeving wonen, leren kennen. Ze wil deze dieren zo nodig beschermen en daarvoor ook op verschillende manieren kennis overdragen aan anderen.

Wat doet de Zoogdierwerkgroep?

We plannen ongeveer 12 activiteiten per jaar, gemiddeld dus 1 per maand.

​Hiernaast zijn individuele leden actief met bijvoorbeeld kerkzoldertellingen (vleermuizen) in de zomermaanden, of met afhandelen van klachten en meldingen van zoogdieren zoals vleermuizen, inventariseren van bossen op vleermuizen of tellen van winterverblijven.

IVN De Oude IJsselstreek Zoogdierwerkgroep

Voor deze verschillende taken zijn vaak ontheffingen of zelfs inentingen nodig die jaarlijks door de overheid op naam worden afgegeven en waarvoor (korte) opleidingen zijn vereist. Maar je kunt hierbij vaak, anoniem, helpen.

Interesse?

Wil je meer informatie of in contact komen met de Zoogdierwerkgroep? Neem dan contact op met onze coördinator. Je kunt geheel vrijblijvend een aantal activiteiten van ons meemaken. Bent je geïnteresseerd in de activiteiten van onze ZWG en wil je onze werkgroep komen versterken? Dan bent je van harte welkom!

Klik hier om je spontaan aan te melden als actief lid van de werkgroep. We kunnen altijd mensen gebruiken die positief mee willen werken en denken!

Coördinator

Jeltje Berendsen