Montferlandwandeling

Gidsen van de IVN regiowerkgroep Montferland nodigen je uit voor deze zomermaandagavondwandeling door een cultuur-historisch deel van Montferland.
We starten in het historische dorp Zeddam en we vertellen een aantal interessante zaken over de geschiedenis van dit dorp. Wisten jullie bijvoorbeeld dat Zeddam een eigen gemeente is geweest?

We wandelen langs historische panden en de enige nog werkende, middeleeuwse torenmolen in Nederland die behoort tot de oudste gemetselde molens van West-Europa. Deze werd voor het eerst genoemd in 1451!

Maar we gaan nog verder terug in de tijd, maar dan in de natuur. Net buiten Zeddam is heel duidelijk in het landschap zichtbaar hoe de gletsjers in de ijstijd dit landschap hebben gevormd. We doorkruisen dat gletsjerdal en komen uit in ons mooie Montferlandse bos met het rijks- archeologische monument Motte Montferland.

Maar laat ik niet teveel verklappen. Kom maandag meewandelen!
Deelname aan deze excursie is gratis (een vrijwillige gift is uiteraard welkom en komt geheel ten goede van IVN).

In de zomer worden er op 7 maandagavonden, wandelingen aangeboden rondom Montferland. Iedere keer doen we een ander uniek plekje van Montferland aan. Dit is alweer de vijfde uit deze serie, heb je er een aantal gemist? Geen probleem want ook buiten deze maandagen om bieden we een aantal interessante wandelingen aan.

Beleef het weer mee deze gezellige maandagavond wandeling georganiseerd door de regiowerkgroep Montferland van IVN De Oude IJsselstreek!

22 juli 2024 - 19:00
maandag 22 juli 2024
19:00 tot 21:00
Hotel Restaurant Ruimzicht
Kilderseweg 19
7038 EH Zeddam
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Uiteraard geheel gratis, hoewel een vrijwillige gift welkom is.
  • Aanmelden verplicht: Nee

Rob van den Dikkenberg