Plantagewandeling

In onze serie zomer-maandagavond wandelingen mag deze wandeling zeker niet ontbreken.

We starten vanaf Kasteel huis Bergh, een van de grootste kastelen van Nederland. We zullen een stukje uit de rijke historie van dit kasteel en zijn bewoners vertellen. Er hebben een aantal zeer kleurrijke maar zeker ook invloedrijke mensen gewoond en geleefd. Wist je bijvoorbeeld dat er ook een heel bijzonder Oranje familielid gewoond heeft?

Ook de natuur krijgt aandacht. Achter het kasteel ligt ‘De Plantage’. De naam zegt het al, is een grotendeels kunstmatig aangeplant parkbos. De aanplant had plaats in de achttiende eeuw, hoofdzakelijk met eik en beuk. Maar er staan ook bomen die al veel ouder. Bij de aanleg van de Plantage is er bewust naar gestreefd dat de twee elkaar kruisende hoofdlanen uitzien op de Stiftskerk van Hoog-Elten en de Martinikerk van Emmerik.

In de zomer worden er op 7 maandagavonden wandelingen aangeboden rondom Montferland. Iedere keer doen we een ander uniek plekje van Montferland aan.

Uiteraard geheel gratis, hoewel een vrijwillige gift welkom is.

Beleef het weer mee deze gezellige maandagavond wandeling georganiseerd door de regiowerkgroep Montferland van IVN De Oude IJsselstreek!

24 juni 2024 - 19:00
Wanneer
maandag 24 juni 2024
19:00 tot 21:00
Waar
Kasteel Huis Bergh
Hof van Bergh 8
7041 AC 's-Heerenberg
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Uiteraard geheel gratis, hoewel een vrijwillige gift welkom is.
  • Aanmelden verplicht: Nee

Rob van den Dikkenberg