Cursus vogelgeluiden 2024 voor beginners

Al wandelend vogels leren herkennen aan hun zang.

Een cursus volgen scherpt de geest. En als je dat buiten doet, vaart ook het lichaam er wel bij. Doe daarom mee met de cursus vogelgeluiden herkennen voor beginners.

Van begin maart tot eind mei 2024 maken we onder begeleiding zes keer een vogelwandeling. We luisteren naar vogels, zoeken ze op en proberen ze in de kijker te krijgen. Tijdens de wandeling wordt informatie gegeven over de vogels die we tegenkomen.

Eerst komen de vogels die in de winter hier blijven aan bod. Naarmate het voorjaar vordert, horen we ook de trekvogels die de winter in het warme zuiden hebben doorgebracht en terugkeren naar onze streken. Tijdens de cursus zijn twee theorie-avonden gepland waarin de bouw van de vogels, hun eigenschappen en hun gedrag aan de orde komen.

De wandelzaterdagen zijn 2, 16 en 30 maart, 13 en 27 april en 11 mei. Deze wandellocaties volgen later. We starten om 08.00 uur en het duurt tot 10.30 uur.
De theorie-avonden vinden plaats op maandagavond 18 maart en 15 april om 20.00 uur in ‘t Zoemhukske.

De cursus wordt gegeven door Paul & Cora Oostendorp. Je kunt bij hen ook telefonisch meer informatie vragen.
De theorie-avonden worden gegeven door Henny Grouls.

Ga je ook mee? Meld je dan nu meteen aan!

De kosten voor leden en niet-leden zijn € 35,-

Je kunt dit bedrag overmaken naar NL68RABO0117729671