Werkgroep Activiteiten & Gidsen

Regelmatig nemen leden van IVN De Maasdorpen deel aan een natuur- of landschapsgidsencursus. De vereniging beschikt over diverse gediplomeerde natuur- en landschapsgidsen. Deze gidsen leveren een belangrijke bijdrage aan de realisatie van de natuureducatieve doelstellingen van de vereniging. Samen vormen zij de werkgroep “Activiteiten & Gidsen”.

Publieksprogramma

De werkgroep stelt ieder jaar een jaarprogramma op, dit zijn maandelijkse activiteiten met een natuureducatief karakter. De werkgroep begeleidt ook deze activiteiten. De activiteiten zijn voor iedereen toegankelijk, zowel belangstellenden als leden van de vereniging. Deelname aan deze activiteiten is vaak gratis.

Wil je via e-mail op de hoogte gehouden worden van de activiteiten? Meld je dan aan voor de activiteitennieuwsbrief van IVN De Maasdorpen.

Begeleide excursies voor groepen op aanvraag

De gediplomeerde gidsen begeleiden ook excursies of wandelingen op aanvraag. Het is mogelijk onder begeleiding van een natuurgids door een van de natuurgebieden in het gebied van de Maasdorpen te wandelen: Excursie met een gids aanvragen

Elke maand een ander natuurgebied wandelen

Elke maand kun je met een van onze natuurgidsen, in een ander natuurgebied wandelen met. Bekijk het jaarprogramma voor meer informatie over deze wandelingen.

Ontwerp van wandel- of fietsroutes al dan niet op aanvraag

Wil je een wandel- of fietsroute in of langs een van de vele mooie natuurgebieden in de regio Horst aan de Maas? De natuurgidsen van IVN De Maasdorpen kennen alle mooie plekjes in de buurt en doen je graag een passend aanbod voor een beschrijving van een route op maat.

Heb je leuke ideeën voor een excursie, cursus of lezing, of wil je meer weten over bepaalde activiteiten?
Neem dan contact met Ton de coördinator van de werkgroep Activiteiten en Gidsen.

Coördinator: Ton Hagens

horst routes 1