Excursie Nijmegen, ledenactiviteit

Ledenexcursie naar De Bruuk, in het Rijk van Nijmegen, een gebied bij Groesbeek: De Bruuk is een Natura-2000 gebied; blauwgrasland met orchideeën en zomers paars van de Spaanse ruiter. Ook de zeldzame Zilveren maan, een dagvlinder die afhankelijk is van onder andere moerasviooltje, wordt regelmatig gespot. Dus als u hiervan wilt genieten en meer te weten wilt komen over dit bijzondere gebied dan kunt u niet om deze excursie heen!

We worden daar rondgeleid door plaatselijke IVN natuurgidsen. De excursie duurt ca 2 uur. Rond 9 uur verwachten de gidsen ons dus vertrekken we om 8.00 uur vanaf het Stadhuisplein in Veghel. We gaan natuurlijk al carpoolend naar Groesbeek. Vooraf aanmelden is gewenst zodat we weten hoeveel gidsen er besproken moeten worden.

01 juni 2024 - 08:00
zaterdag 01 juni 2024