In de meivakantie vogels ontdekken in de Duursche Waarden!

Op maandag 29 april organiseert IVN Olst-Wijhe weer een boeiende activiteit in de natuur voor kinderen van 8 tot 12 jaar.

We starten om 09.00 op de parkeerplaats van het Infocentrum Den Nul en gaan hiervandaan een struintocht lopen door de Duursche Waarden van ongeveer 7 km. Aan de hand van Bingo kaarten gaan we vogels zoeken door te luisteren naar hun gezang, te kijken naar hun verenkleed en hun gedrag. Bij de uitkijktoren kunnen we de ooievaars zien broeden  en ook daar zullen we met behulp van verrekijkers vele vogels ontdekken.  Na afloop ben je dan ook een “echte vogelkenner” geworden en kan jij je ouders en vriendjes daar heel veel over vertellen.

De activiteit duurt tot uiterlijk 12.00 uur.

Zin om mee te gaan, geef je dan op voor 25 april op bij Linda van der Boon

Trek passende kleding en schoenen aan en als je een verrekijker hebt neem deze mee.

Kosten? Nee! Wel wordt een vrijwillige bijdrage voor de IVN  gewaardeerd als je dit kan missen.

vogels in de uiterwaarden
  • Kosten: Gratis, een vrijwillige bijdrage wordt gewaardeerd