vertrouwenscontactpersoon

Bent u slachtoffer of getuige van ongewenst gedrag of een strafbaar feit bij een activiteit van onze IVN-afdeling Olst-Wijhe, dan kunt u dit melden bij de vertrouwenscontactpersoon van IVN Olst-Wijhe. U kunt dan contact opnemen met dr Jack van Liesdonk, telefonisch te bereiken op nummer 06-37324798. Omdat het om een privénummer gaat, meldt er dan specifiek bij dat u belt voor de vertrouwenscontactpersoon. Mailen mag ook vertrouwenscontactpersoon@ivn-olst-wijhe.nl

Let op: als het klachten over of signalen van seksueel misbruik betreft, dan is het melden hiervan zelfs verplicht.

Jack van Liesdonk stelt zich voor:

Jack-van-Liesdonk

Het bestuur heeft gevraagd of ik me voor wil stellen door middel van een stukje in de Grutto. Dat doe ik graag. Ik ben gevraagd als vertrouwenscontactpersoon voor IVN Olst-Wijhe beschikbaar te zijn. Ik heb geen directe verbinding met het IVN en daarom voel ik me vrij om deze rol op me te nemen.

Wat is een vertrouwenscontactpersoon? Je kunt me bellen en of mailen, als er wat gebeurd is waarbij je het gevoel hebt: dat zit me niet helemaal lekker. Door er met mij over te spreken, kun je helder krijgen waar het hem in zit, en wat je graag zou willen. Dat kan gaan om ‘zit me niet lekker’ tot ‘dat vond ik ongepast’ en ook ’dit gaat over mijn grens!’.

In de vorige Grutto is gepubliceerd: omgangsvormen binnen IVN. Een mooie omschrijving van wat wel en wat niet hoort binnen IVN. De bedoeling hiervan is dat iedereen die in IVN actief is of in contact met IVN activiteiten is, zich veilig en prettig voelt. Wanneer je je zorgen maakt over jezelf, dan raakt je aandacht voor de natuur op de achtergrond.

Mijn naam is Jack van Liesdonk, ik ben in de zestig en ik woon in Dieren, Gelderland met mijn partner. Ik heb twee kinderen, en kleinkinderen. Ik heb 20 jaar ervaring als therapeut om mensen bij te staan met psychische klachten en relatieproblemen. Mijn eigen praktijk heb ik bijna afgebouwd. Ik ben actief in mijn beroepsvereniging in Nederland en op Europees niveau. In Nederland ben ik 4 jaar vertrouwenspersoon geweest voor collega-therapeuten.

Vroeger heb ik onder andere gewerkt in het jeugdwerk van Scouting Nederland. Toen heb ik met enkele anderen een brochure geschreven over omgaan met intimiteiten in het jeugdwerk.

Wanneer je contact zoekt met mij als vertrouwenscontactpersoon IVN Olst-Wijhe, wil je dat erbij zeggen wanneer je me belt? Zoals je zult begrijpen, zal ik niet elke dag benaderd worden en dan kan ik meteen reageren wanneer het een goed moment is. Als ik in de winkel sta, voer ik het gesprek niet daar. Wanneer je belt, spreken we eventueel daarna een geschikt moment af.