Bijenavond bij Bloeiend Ruinen

Bloeiend Ruinen organiseert op 8 april een avond over bijen. De avond zou eerder in februari plaatsvinden, maar kon toen door omstandigheden niet doorgaan.

De avond wordt verzorgd door Jaap Molenaar van de Bijenstichting. Deze stichting is een zeer actieve belangenbehartiger voor de wilde bijen in Nederland. Ze organiseren allerlei activiteiten met het doel om de bijen en hommels beter te beschermen en mensen bewust te maken van het belang van de wilde bijen. In Vorden hebben ze een Bijeneducatiecentrum met een speciale bijentuin, waar cursussen en excursies worden gegeven en waar je kan zien hoe je een tuin bij-vriendelijk kan inrichten.

Deze avond is in De Poort in Ruinen en begint om 19.30 uur. Deelname kost € 5, inclusief een kopje koffie/thee en lekkers. Aanmelden via een mail naar bloeiend.ruinen@gmail.com.

08 april 2024 - 19:30
Wanneer