Tuin-, park- en bosvogels dichtbij huis

Een avond genieten van de gevarieerde natuur dichtbij huis en in en om Arnhem waar Koos Dansen woont? Maar zeker ook om ideeën op te doen voor meer leven in je eigen tuin? Kom dan naar deze door IVN De Maasvallei georganiseerde lezing. Middels prachtige foto’s maak je kennis met mussen en mezen, een merel die salamanders vangt, blauwe reigers die kikkers eten en een gaai die huisjesslakken lekker vindt. Daarnaast staartmezen, putters, sijzen en soms pestvogels of een sperwer die toeslaat. Dat alles speelt zich af in het stadstuintje van Koos. Ook vlinders en andere fraaie insecten komen aan bod.

Via de Nederrijn met natuurrijke uiterwaard Meinerswijk neemt Koos je mee naar de Veluwse parken en landgoederen van Arnhem-Noord. Ten slotte verstoppen we ons in een schuilhutje met drink- en voerplek in de bossen. Hier vertoonden zich meer dan vijftig vogelsoorten voor Koos zijn lens waar ook eekhoorn, vos en das zich lieten bewonderen. Hierbij veel aandacht voor het gedrag van de vogels en hoe zij zich redden in het leven.

Spreker is Koos Dansen uit Arnhem. Sinds hij met pensioen is, trekt hij met lezingen het land door als vrijwilliger voor onder meer Vogelbescherming. Wil je deze organisatie steunen? Een vrijwillige bijdrage hiervoor is welkom.

De lezing is op dinsdag 16 april in MFC Het Kruispunt, Kerkplein 6, Beugen om 20.00 uur. De lezing is gratis, consumpties zijn voor eigen rekening.

Voor info: Angeline Aben, tel. 0485-383207.

Heb je interesse en wil je ideeën opdoen voor een meer dierrijke tuin?

Meld je dan aan via onderstaande aanmeldknop

16 april 2024 - 20:00
dinsdag 16 april 2024
20:00 tot 22:00
MFC Het Kruispunt
Kerkplein 6
5835 AT Beugen
Bezoek website Bekijk op Google Maps
  • Kosten: De lezing is gratis, consumpties zijn voor eigen rekening.
  • Aanmelden verplicht: Ja

Angeline Aben