Laat de boomkikker zich horen en zien bij De Vilt?

KBO-wandeling over De Vilt

Op donderdag 6 juni a.s. organiseert IVN De Maasvallei samen met KBO alweer de tweede natuurwandeling van het seizoen. We gaan de ‘natte natuurparel’ De Vilt in Beugen bezoeken. We gaan opnieuw een poging doen om de boomkikker te zien en te horen. Het moet zeker lukken. Door natuurbeheerder Brabants Landschap is veel gedaan in het gebied om voor de boomkikker een paradijsje te verwezenlijken en naar het schijnt voelt hij zich er echt thuis. Dan moeten wij hem toch kunnen vinden.

Los hiervan is en blijft De Vilt sowieso een geweldig natuurgebied. Het had de laatste jaren veel geleden van de droogte. Is de regenval van het najaar en winter voldoende geweest om te herstellen en kunnen we daar nu al wat van zien? We gaan het zien. Gaat u mee?

We starten donderdag 6 juni a.s. om 13.30 uur bij de parkeerplaats op de Moerbaan aan de Heiveldsestraat in Beugen

De wandeling duurt ongeveer 2 uur en na afloop is er koffie/thee aangeboden door KBO-Boxmeer.

Ook niet-leden zijn van harte welkom.

Voor informatie: Piet Schoenmakers, tel. 0485-520876.

Graag aanmelden via onderstaande aanmeldknop

06 juni 2024 - 13:30
donderdag 06 juni 2024