Werkgroepen

Binnen IVN Baarlo-Maasbree zijn een aantal werkgroepen actief. Dit zijn groepen van enthousiaste natuurliefhebbers die regelmatig activiteiten organiseren met als doelstelling het verzamelen van informatie, natuurbeheer, het uitbreiden van natuurkennis en het overdragen hiervan. De verzamelde informatie wordt vaak gebruikt voor het informeren van diverse instanties, waaronder de gemeente en natuurorganisaties. De plantenwerkgroep en faunawerkgroep organiseren regelmatig excursies en lezingen voor IVN-leden en andere belangstellenden, jong en oud. Ook vind je op deze pagina informatie over de communicatiewerkgroep.

Plantenwerkgroep

De plantenwerkgroep heeft als doel meer te weten te komen over de flora binnen ons werkgebied en de directe omgeving. Waar we dat kunnen, willen we de diversiteit van de plantenwereld waarborgen en uitbreiden.

Faunawerkgroep

De faunawerkgroep houdt zich bezig met het waarnemen van vogels, zoogdieren, insecten en amfibieën en het beschermen hiervan. Zo volgen we het trekgedrag van vogels en inventariseren we sporen van zoogdieren.

Communicatie

Onze communicatiewerkgroep is verantwoordelijk voor het bijhouden van de website en de social media. Ook verzorgt deze werkgroep de (eind)redactie van het ledenblad Ós Greun Blaedje.