IVN Baarlo-Maasbree

Wat is IVN?
Het Instituut voor Natuureducatie en Duurzaamheid (IVN) is een landelijke vereniging met plaatselijke afdelingen. IVN Baarlo-Maasbree (opgericht op 22 maart 1984) is de afdeling met als werkgebied de dorpen Baarlo en Maasbree in de gemeente Peel en Maas. Ook het gedeelte ten westen van de Maas en ten zuiden van de spoorbrug in de gemeente Venlo behoort tot het werkgebied van IVN Baarlo-Maasbree.

Wie is IVN?
IVN Baarlo-Maasbree bestaat uit een groep enthousiaste mensen, jong en oud, met hart voor natuur en milieu.

Wat wil IVN?
IVN werkt aan een duurzame samenleving. Ons idee is dat betrokkenheid bij de natuur duurzaam handelen stimuleert. Daarom laten wij jong en oud de natuur van dichtbij beleven. We brengen hen op de hoogte van groene initiatieven rond natuur en maatschappelijke thema’s zoals voeding, gezondheid en energie.

Wat doet IVN?
IVN organiseert excursies, lezingen en cursussen. IVN is actief in het Groenplatform van de gemeente Peel en Maas, bij de Milieufederatie en bij educatieve projecten. De activiteiten richten zich op zowel jonge als oudere leden en belangstellenden. Verder geeft de vereniging meerdere keren per jaar een ledenblad uit. Ook kan de gemeente het IVN om expertise vragen bij bouwprojecten waarbij het milieu is betrokken.

Hoe werkt IVN?
Alle activiteiten van IVN Baarlo-Maasbree, zowel van de leden als het bestuur, zijn vrijwilligersactiviteiten.

Hoe kun je lid worden?
Je kunt lid worden van IVN Baarlo-Maasbree door je aan te melden via het e-mailadres IVN-baarlo-maasbree@hotmail.com

Ook kun je het aanmeldformulier gebruiken.

Wat kost het?
Het lidmaatschap van IVN Baarlo-Maasbree kost €20 per jaar. Je wordt tevens ingeschreven bij het landelijke IVN en ontvangt 4x per jaar het blad Mens en Natuur en meerdere keren per jaar ons eigen ledenblad Ós Greun Blaedje.